2009-09-24

مهر 2 تظاهرات نیویورک

با درود و مهر به شنوندگان ارجمند. در برنامه ی امروز 2 مهر ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 24 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان دکتر هوشنگ انور هستیم




جناب دکتر انور درود بر شما. پرسشهای امروز درباره ی تظاهرات ضدجمهوری اسلامی در نیویورک میباشد

پیش از آنکه از تظاهرات دیروز نیویورک بگویید، آیا به یاد دارید که نخستین تظاهراتی که در آن شرکت کردید کی و کجا بود و شعارهای اصلی آنروزها چه بود؟

شعارهای دیروز در مقایسه با شعار سالهای نخست به روی کار آمدن رژیم اسلامی چه تفاوتهایی پیدا کرده است. آیا خواستهای مردم مشخص تر و کوبنده ترشده است؟




آخوندها همیشه نگران قدیمی ترین دشمن خود یعنی میهن پرستان و اصلی ترین رقیب خود یعنی رجویستها بوده اند. آیا همدستی هرچند کوتاه مدت این دوگروه میتواند رمز سقوط رژیم باشد؟

در طی سی سال گذشته همانهایی که سی سال پیش مرگ بر شاه میگفتند توانسته اند دهانها را از گفتن جاوید شاه باز دارند. تاجایی که در تظاهرات 14 امرداد امسال دبیرکل سازمان خداشاه میهن علیرغم میل قلبی خود همصدا با دبیرکل حزب مشروطه و البته به قول برخی به دستور دبیرخانه مانع حمل تصویر رهبر آزادگان میهن پرست شدند. دکتر انور در تظاهرات دیروز علاوه بر پرچم ملی، چه پرچم و تصویرهایی به چشم میخورد؟

رجویستها توانسته اند کاستی های رهبری خود را با سازماندهی جبران کنند ولی میهن پرستان در هر دو زمینه با همه مگر با خودشان مدارا کرده اند. آیا امکان دارد که اصلاحاتی های بازنده انتخابات برنده ی حکومت پس از ولایت فقیه گردند. در چه شرایطی احتمال دارد که میهن پرستانی که ضد انقلاب بهمن 57 هستند در عمل مجری طرح تبدیل جمهوری اسلامی به جمهوری ایرانی گردند؟

دو شخصیت ایرانی سرشناس در دانشگاههای آمریکا یکی دکتر میلانی و دیگری دکتر کریمی حکاک در سالهای گذشته بارها بورس دانشگاهی و شهریه در اختیار دانشجویان خارج از کشور قرار داده اند. از شرکت این دانشجویان در میان سبزپوشها چه اطلاعی دارید؟

در پرجمعیت ترین لحظه تظاهرات کجا بودید و تا چند بلوک جمعیت به چشم میخورد؟

رژیم آخوندی ادعا کرده بود که صهیونیستها خرج این تظاهرات را پرداختند. این اتهام رژیم بر چه اساسی است؟

در اعتصاب غذای یکماه پیش پاسدار اکبرگنجی در نیویورک آوردن پرچم ملی ممنوع شده بود. آیا کسی به نماد ملی و هویت ملت اعتراض کرد؟

به برنامه ی کانون بررسی و آینده نگری ایرانیان گوش میکنید. امروز 2 مهر ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 24 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان دکتر هوشنگ انور هستیم

کدام چهره های سرشناس سیاسی سخنرانی کردند؟

خسته نباشید بر شما و تدوین کنندگان این قطعنامه . برکناری جمهوری اسلامی و استقرار مردمسالاری. دستگیری و مجازات سران مجرم رژیم. اعتراض به بستن قرارداد بازرگانی با رژیم. آیا متن قطعنامه به زبان انگلیسی پخش شد؟

دکتر انور آینده هماهنگی تظاهرات برونمرز با مبارزات هم میهنان درونمرز را چگونه میبینید؟

دکتر انور ارجمند برای شما و همه میهن آرزوی تندرستی و پیروزی دارم

2009-09-19

شهریور 28 استهلال ماه شوال

با درود و مهر به شنوندگان ارجمند. در برنامه ی امروز 28 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 19 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان جناب دکتر مسعود انصاری هستیم


جناب پروفسور انصاری درود بر شما. پرسشهای امروز بر محور پایان یافتن ماه رمضان، اعتبار خامنه ای به عنوان مجتهد جامع الشرائط و اهمیت روزه یعنی یکی از پنج فروع الدین و در جمعبندی ارتباط این مقولات برای دستیابی به جامعه ی مترقی ایران فردا با مردمانی آینده نگر؛ تنظیم شده است.

دکتر انصاری پرسش نخست درباره ی رویت ماه یا همان که شما در کتاب تان از آن با نام اهله ی ماه نام برده اید میباشد. هر سال بحث استهلال موجب بازارگرمی مراجع تقلید است. تاثیر استهلال ماه بر وجوب يا حرمت روزه چیست؟ دیدن ماه توسط حاکم شرع؛ در آسمان با تكاليف آسماني چه ارتباطی دارد؟

خورشید لباسش را در میاورد که بخوابد




پرسش بعدی درباره ی گاف خامنه ای در محاسبه ی روز اول شوال است. لطفا بفرمایید چرا تعیین عید فطر بر عهده ی حاکم شرع است؟ و چرا اعتبار مرجع تقلید نزد مقلد به دقت و صحت لحظه ی رویت ماه؛ بستگی دارد؟ برای نمونه چهار سال پیش در سال ۱۳۸۴ کوچی، سه تن از مراجع تقلید مرحوم آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی، مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی و آخوند یوسف صانعی روز عید فطر را متفاوت از نظر سید علی خامنه ای، مشخص کرده بودند. پرسش در ارتباط با محاسبه ی روز اول شوال این است که هرگاه برای تعیین اول شوال میان مراجع اختلاف بروز کند، چه ايرادی دارد که در يك كشور، دو روز متوالي عيد فطر داشته باشیم؟

علما فقها و ماهها بحث آبشتنگاه. اثبات علمی روزقیامت با هیپنوتیزم. یاد کتاب مهندس بازرگان افتادم که در همان سال اول وزیری انقلاب خواندنم. بازرگان با همین سبک استدلال علمی که فرمودید ثابت کرده بود که حضرت قائم عج تعالی فرجه 700سال سن دارند

پرسش بعدی درباره ی اهمیت معنوی محاسبه ی علمی جایگاه ماه، حسب فاصله ی درجه از نقطه ی شمال است. محاسبه ی جهت ِ حرکت، مكان و حتی روشنايي ستارگان و سيارگان در منظومه ی شمسي از ميليون‌ها سال قبل و تا میلیون ها سال بعد آیا با یک ماشین حساب دستی ساده ی تگزاس اینسترومنت مگر امكان پذير نیست؟ دکتر انصاری با تحولات علمی امروز آیا میتوانید برای آینده شرایط زمان و مکان فرضی متصور شوید که برای استهلال ماه هم میهنان اهل فکر ولی با ایمان، حتما نیاز به مجتهد جامع الشرائط داشته باشند؟

الینیشن  از خود بیگانگی و تیوسنتریک خرافه محوری




امروز 28 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 19 سپتامبر ۲۰۰۹ به برنامه ی کانون بررسی و آینده نگری ایرانیان گوش میکنید. مهمان برنامه ی امروز پروفسور مسعود انصاری نویسنده، روانپزشک و برجسته ترین اسلامشناس کشورمان هستند

پرسش بعدی درباره ی چگونگی رخنه ی "رسم روزه گرفتن" در 14 قرن پیش است؟ مبدع روزه از کجا شروع شده است؟




نسخه برداری از روزه ی تـِشرین ماه ا ِلول یهودیان و روزه ی لِنت کاتولیکها در قرآن مجید. و پرخوری سحری و افطاری

جناب دکتر انصاری آیا اطلاع داشتید که طبق توضیح المسائل رهبر انقلاب شان خمینی که متن آن هم اکنون در تارنمای سید خامنه ای نیز وجود دارد؛ طی سه سال گذشته روزه ی مردم باطل بوده است؟

با اجازه ی شما توجه شنوندگان را به کتاب توضیح المسائل بخش موسوم به "احکام روزه های حرام و مکروه" از تراوشات فکری رهبرانقلاب جلب میکنم. در مسئله 1604 مینویسد: اگر به واسطه ی باد؛ غبار غليظی پيدا شود و انسان با اين كه متوجه است مواظبت نكند و به حلق برسد، روزه‏اش باطل مى‏شود.
سه سال پیش مرکز آلرژی و آسم ایران؛ در 6 ماه می 2006 گزارشی منتشر کرد که قطر particle matter یا ذرات جامد در دستگاه تنفسی اهالی تهران بزرگتر از 10 میکرون بوده است. یعنی ذرات جامد و مخلوط ترکیبات شیمیایی معلق در هوا یا همان که خمینی غبارغلیظ مینامد مانند اگزوز دیزل و دیگر آلاینده های هوای تهران که در حلق خلق خدا رسوب کرده اند طبق حکم شماره 1604 خمینی روزه ی 3 سال گذشته را باطل کرده است.
شاید شما و شنوندگان بپرسید که آلودگی هوای تهران چه ربطی به انقلاب دارد؟ بله ربط دارد زیرا آلودگی هوا در نظام جمهوری اسلامی ناشی از ندانمکاری آخوندها در حفظ محیط زیست است. در این رابطه توجه شنوندگان را به دستور حجت‌الاسلام میرحسینی اشکوری جلب میکنم که در ۲۱ آبان پارسال دستور قطع درختان کهنسال را صادر کرده بود. این قهر طبیعت نبود دخالت و دشمنی عمدی با طبیعت و محیط زیست بود. عمر تعدادی از درختها به سه، چهار هزار سال می‌رسید.

دکتر انصاری به نظر شما برای تشخیص صحت روزه آنهم در محیط هوای آلوده، چگونه مردمی که نون شب ندارند باید برای ماه رمضان دستگاه بادسنج و غبارسنج با خود حمل کنند تا غلظت غبار موجب شک در روزه شان نگردد؟

ریچارد هاوکینز و توضیح المسائل خمینی

دکتر انصاری از نگاه روانکاوی و بررسی وقایع کشورمان و از طرفی واقعیت نیازهای روحی مردم؛ آیا مطلب دیگری هست که بخواهید به مناسبت پایان ماه رمضان در برنامه ی امروز بیان فرمایید؟

هشتاد درصد سرزمین های با فرهنگ در قمرو ایران بودند

دکتر انصاری ارجمند برای شما و همه خردورزان آرزوی تندرستی و پیروزی دارم



2009-09-18

شهریور 27 کاروان صلح و آزادی


با درود و مهر به شنوندگان ارجمند. در برنامه ی امروز 27 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 18 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان آقای فرامرز فروزنده هستیم


آقای فروزنده درود بر شما. در ابتدا و برای مقدمه آیا ممکن است خواهش کنم برای معدود هم میهنانی که ممکن است با فعالیت های مطبوعاتی شما آشنا نباشند بفرمایید از چه سالی فعالیت مطبوعاتی را آغاز کردید و اکنون در کدام رسانه فعالیت دارید. در ضمن آیا ممکن است لطفا تارنمای خود را نیز معرفی کنید؟

پرسش اول درباره ی "کاروان صلح و آزادی" است. دو هفته ی پیش در این برنامه گفتگویی داشتم با فواد پاشایی، یکی از هم میهنان پشتیبان "کاروان صلح و آزادی". آیا اطلاع دارید در این یکماهه که از پخش نخستین اعلامیه تان میگذرد؛ چه گروهها و شخصیتهای بیشتری برای پیوستن به کاروان صلح و آزادی اعلام آمادگی کرده اند؟

پرسش دوم درباره ی وجه امتیاز "کاروان صلح و آزادی است". احمدی نژاد رییس جمهور رژیم اسلامی اشغالگر ایران قرار است همزمان با گردهم آیی شما در روزهای 22 تا 24 سپتامبر به نیویورک بیاید. بدون آنکه بخواهم وارد جزییات شوید، به نظر شما آیا آزادیخواهان در موقعیتی هستند که علاوه بر شعارهای ضداحمدی، بتوانند اقدام چشمگیر و قانون پسند برای اخراج مفتضح رییس جمهور رژیم انجام دهند؟

پرسش بعدی در باره عنوان صلح در نام کاروان است. مگر جزء رژیم اشغالگر جمهوریت اسلامگرا که 30 سال است در حال جنگ با ملت ایران به سر میبرد، آیا جنگ دیگری هم در ایران جریان دارد یا در شرف وقوع است که کاروان سالاران به فکر مصالحه افتاده اند؟ شما خواهان کدام صلح یا پیشگیری و اتمام کدام جنگ هستید؟

امروز 27 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 18 سپتامبر ۲۰۰۹ به برنامه ی کانون بررسی و آینده نگری ایرانیان گوش میکنید. مهمان برنامه ی امروز آقای فرامرز فروزنده هستند

پرسش بعدی درباره ی سازماندهی کاروان است. نام کنگره همبستگی را در فهرست امضاء کنندگان دیدم. آیا این همان نهادی است که دکترنصر اصفهانی دبیرکلی آن را برعهده دارند؟ در همین رابطه بزرگترین چالش هماهنگی و تدارکاتی که کاروان صلح و آزادی تا امروز با آن روبرو بوده است کدام اند؟

پرسش بعدی درباره ی اصولی است که مدافعان حقوق بشر به آن پابندند و بنمایه ی آغاز و تداوم حرکت اعتراضی خود قرار میدهند. اگر به جای احمدی نژاد، مثلا آقای کروبی یا میرحسین موسوی به عنوان رییس جمهور رژیم به نیویورک میامد، در آنصورت شعارهای کاروان صلح و آزادی چه تفاوت هایی میتوانست داشته باشد؟

پرسش پایانی درباره دورنمای حرکات اعتراضی است که در سه ماهه گذشته با افت و خیز ادامه داشته است. آقای فروزنده به نظر شما در چه شرایطی میتوان 22 خرداد امسال را به 22 بهمن تبدیل کرد؟ یا اینکه به نظر شما این 22 خرداد هم سرنوشت آن 2 خرداد را خواهد یافت؟

برای تشویق هم میهنانی که صدای شما را بارها خواهند شنید، آیا مایلید در رابطه با برنامه روزهای 22 تا 24 سپتامبر پیام دیگری بیافزایید؟

برای شما تندرستی و برای آزادیخواهان آرزوی پیروزی دارم

زمینه سازی گفتگوی آمریکا با ایران

هم میهن گرامی
فصلنامه ی فارن آفیرز همان مجله ای است که جرج بال سی سال پیش برای هویت اسلامی ما در آن ابراز نگرانی میکرد. البته در واکنش به جشنواره ی هنر شیراز. اصل مقاله ی پریشب را در پیوندنشان زیر ببینید

متن را برایتان ترجمه کردم. نامهای خارجی را در متن انگلیسی خواهید یافت.

زمینه سازی گفتگوی آمریکا با ایران
2009 سپتامبر 15
از گـِر ِگ برونو مقاله نویس فصلنامه ی معتبر Council on Foreign Relation کانسل آن فورن ریلیشن

باراک اوباما تمایل خود را برای پیشبرد مذاکره با ایران و پایان دادن به برنامه ی هسته ای تهران تأیید کرد. مذاکره بین ایالات متحده، ایران و قدرتهای جهان برای اکتبر 1 برنامه ریزی شده است. بنابر گزارش رویترز، مکان مذاکرات احتمالا ترکیه خواهد بود. جمهوری اسلامی علاقه به صرف وقت در مورد فعالیتهای هسته ای خود ندارد، ولی ایالات متحده و دیگر مذاکره کنندگان غربی به روشنی در اینمورد علاقمند میباشند. در اطلاعیه مطبوعاتی مورخ 14 سپتامبر 2009 سخنگوی کاخ سفید Robert Gibbs رابرت گیبس وعده داده است که "این موضوع بخشی از بحث خواهد بود". اما بین تحلیل گران در باره ی دستاورد مذاکرات، اختلاف نظر عمیق وجود دارد. تخلف در انتخابات ریاست جمهوری در ایران، محاسبه ی ناظران را تغییر داده است.

برای برخی تعامل با رژیم بهترین شیوه است. محمد البرادعی ، رییس بازرسی هسته ای سازمان ملل که دوره اش رو به پایان است، از تصمیم آمریکا استقبال کرد و گفت تنها "از راه گفتگو" میتوان بحران را حل کرد. Chester A. Crocker چستر آلن کراکر، استاد مطالعات استراتژیک جورج تاون، استدلال میکند تا پیش از این؛ تعامل با کشورهای یاغی مانند لیبی در دوره ی بوش کارآیی داشته است. Robert Dreyfuss رابرت دریفوس، مقاله نویس نشریه ی Nation نیشن، بهترین چاره را در قبول برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران همراه با بازرسی بین المللی موثرتر میداند و آنرا بازی نهایی نامیده است.

هم زبان ارجمند شما بهتر به یاد دارید که این رابرت دریفوس همان نویسنده ی کتاب گروگان خمینی است که در سالهای نخست شورش 57 کتابش دست به دست میچرخید

اما دیگر نظریه پردازان نگران گردن نهادن به حکومتی نامشروع هستند که از ماه ژوئن شکاف برداشته است یعنی زمانی که محمود احمدی نژاد، برنده ی جنجالی دوره ی دوم جمهوری شد. تریتا پارسی، رئيس شورای ایرانی آمریکایی، یک توقف تاکتیکی در ایجاد رابطه با ایران را توصیه میکند. کریم سجادپور مشاور شورای امورخارجه کانسل آن فورن ریلیشن از Carnegie Endowment for International Peace "بنیاد کارنِگی" به واشنگتن تایمز میگوید که دولت اوباما باید وجدان خودش کنار بیاید که چگونه میخواهد با یک رژیم بی اعتبار معامله کند و از طرفی به جنبشی که موفقیت آن می توانست پیامدهای بسیار مثبت برای آمریکا داشته باشد، خیانت نکند. John Hannah جان هانا، مشاور ارشد موسسه ی سیاست خاور نزدیک واشنگتن، در نشریه ی Weekly Standard ویکلی استاندارد استدلال میکند که اوباما باید روی کمک رسانی به مخالفین جمهوری اسلامی به اصطلاح "موج سبز" تمرکز کند. دینسالاران و اوباشان حاکم را با وعده ی گفتگو نباید تقویت کرد.

اطمینان میرود که چشم انداز یک نشست موفقیت آمیز بعید باشد. طبق گزارش 28 اوت 2009 آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل، ایران در گذشته بارها در مورد فعالیتهای هسته ای خود پاکیزه از بوته ی آزمایش بیرون نیامده است. تلاش برای دور جدید تحریم از طریق شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت، اگر ایران غنی سازی اورانیوم که موجب نگرانی واشنگتن از تولید سلاح هسته ای است را متوقف نسازد. مجلس آمریکا در حال تدوین لایحه ای است که به موجب آن کاخ سفید بتواند شرکت های خارجی که به ایران نفت تصفیه شده بفروشند را جریمه کند.
در حالیکه برخی از تحلیلگران از مذاکرات و تحریم های شدیدتر حمایت میکنند، برخی دیگر مانند سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد John R. Bolton جان بولتون در نشریه ی وال استریتت جورنال مینویسد که تنها با تهدید نظامی می توان جلوی بمب هسته ای ایران را گرفت. در همین راستا، Micah Zenko میکا زنکو نویسنده شورای امور خارجه مینویسد اگر آمریکا آماده ی اقدام نباشد، ممکن است که اسرائیل آماده باشد.

هم میهن سرور آیا روند کنونی در مسیری است که در زمان عمر شما از ایران فقط در خاطره ها میتوان سراغ گرفت؟
خواندن این مقاله آیا پرسش تازه ای در ذهن شما برانگیخت؟

2009-09-04

شهریور 13 کاروان صلح و آزادی

با درود و مهر به شنوندگان ارجمند. در برنامه ی امروز 13 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی، برابر با 4 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان آقای فواد پاشایی، دبیر کل حزب مشروطه ایران هستیم




درود آقای پاشایی، در ابتدا و برای مقدمه آیا ممکن است خواهش کنم، برای معدود هم میهنانی که ممکن است با فعالیت های میهنی شما آشنا نباشند بفرمایید چند سال است که فعالیت دارید و همچنین، لطفا تارنمای خود را نیز معرفی کنید؟

پرسش اول درباره ی هویت و شخصیت حقوقی گردانندگان "کاروان صلح و آزادی" است. دو هفته ی پیش اعلامیه ای به دستم رسید با عنوان "کاروان صلح و آزادی" که گویا حزب مشروطه نیز از دست اندرکاران آن میباشد. به همین منظور از شما برای مصاحبه ی امروز دعوت کردم. اعلامیه ی نخست، به امضاء 74 نفر از منفردین رسیده بود. پیشینه ی تلاشهای حقوق بشری ِ نامدارترین ِ این امضاء کنندگان چیست؟
پرسش دوم درباره ی هدف "کاروان صلح و آزادی است". بدیهی است که پیوستن به کاروان ِ آزادی خواست همگان است، ولی چرا "صلح" و آزادی. آیا نیرویی به غیر از رژیم اشغالگر جمهوریت اسلامگرا که 30 سال است با اشغال ایران در حالت جنگ با ملت ایران به سر میبرد، مگر جنگ دیگری هم در جریان است یا در شـُرُف وقوع است که نیاز به کاروان صلح، مطرح شود؟این کاروان، خواهان صلح با کیست؟ و برای اتمام کدام جنگ به حرکت در آمده است؟آیا شما نگران آغاز جنگ و اشغال بیشتر کشورمان از سوی کشور خارجی هستید؟

امروز 13 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 4 سپتامبر ۲۰۰۹ ، به برنامه ی کانون بررسی و آینده نگری ایرانیان گوش میکنید. مهمان برنامه ی امروز آقای فواد پاشایی ، دبیر کل حزب مشروطه ایران هستند
پرسش بعدی درباره ی سازمانهایی است که نام شان در زیر اعلامیه ی دوم "کاروان صلح و آزادی" به چشم میخورد. چه شد که علاوه بر دعوت از سوی منفردین، از سوی نهادهای سیاسی نیز پیوستن مردم به این کاروان، دعوت به عمل آمده؟نام این سازمانها و احزاب چیست و در کجا فعالیت دارند؟
پرسش بعدی درباره سبزی "کاروان صلح و آزادی" است. در بالا و سمت چپ ِ اعلامیه ی دوم، پرچم شیروخورشید ایران به صورت یک روبان اُریب دیده میشود. وجود این نشان ملی در نیویورک که تاکید شده بود که نشان جنبش فقط "سبزسبز" است را، چگونه توجیه میکنید؟
پرسش بعدی درباره رهبری ستاد سبز است. رادیو بی بی سی در معرفی میرحسین موسوی نوشته بود:
موسوی مدافع گروگانگیری ِ سال ۱۹۷۹ بود. موسوی در مصاحبه با نشریه نیویورک تایمز سال ۱۹۸۱ گفته بود که با تسخیر سفارت آمریکا، اسلام راستین را شناختیم. نشریه اکونومیست در سال ۱۹۸۸ موسوی را یک تندرو سرسخت، معرفی کرده بود. موسوی به مدت هشت سال یعنی تا ۱۹۸۹ نخست وزیر رژیم بود که با آغاز دوره رییس جمهوری رفسنجانی سمت نخست وزیر منحل شد و از وی برای شرکت در دولت جدید دعوت نشد. ولی پس از هشت سال یعنی در سال ۱۹۹۷موسوی به جنبش به اصطلاح اصلاحات پیوست...". پایان نقل قول از بی بی سی.آقای پاشایی شما در مقام یک چهره ی سیاسی آیا با این توصیف بی بی سی از موسوی موافقید؟شما چگونه موسوی را معرفی میکنید؟
پرسش پایانی درباره ی دورنمای حرکت اعتراضی سه ماهه ی گذشته است که هنوز با افت و خیز جریان دارد. به نظر شما، در چه شرایطی میتوان 22 خرداد امسال را به 22 بهمن تبدیل کرد؟ یا اینکه به نظر شما این 22 خرداد سرنوشت 2 خرداد را خواهد یافت؟
آقای فواد پاشایی با سپاس از وقتی که در اختیار این برنامه گذاشتید امید دارم در آینده نیز تقاضای گفتگو را بپذیرید، آیا پیام ویژه ای برای پیوستن مردم به کاروان صلح و آزادی روز 24 سپتامبر در نیویورک دارید؟

CSIS Vision

ایرانیان با نگرش رویدادهای ایران میتوانند آینده ای همسود بنگارش آورند
A platform to understand Iran's past; in order for the Iranians to define a common future


Center for Strategic Iranian Studies
P.O.Box 1589
Glendora, CA. 91740
csirans@gmail.com



217-617-4726