2009-09-18

شهریور 27 کاروان صلح و آزادی


با درود و مهر به شنوندگان ارجمند. در برنامه ی امروز 27 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 18 سپتامبر ۲۰۰۹ میزبان آقای فرامرز فروزنده هستیم


آقای فروزنده درود بر شما. در ابتدا و برای مقدمه آیا ممکن است خواهش کنم برای معدود هم میهنانی که ممکن است با فعالیت های مطبوعاتی شما آشنا نباشند بفرمایید از چه سالی فعالیت مطبوعاتی را آغاز کردید و اکنون در کدام رسانه فعالیت دارید. در ضمن آیا ممکن است لطفا تارنمای خود را نیز معرفی کنید؟

پرسش اول درباره ی "کاروان صلح و آزادی" است. دو هفته ی پیش در این برنامه گفتگویی داشتم با فواد پاشایی، یکی از هم میهنان پشتیبان "کاروان صلح و آزادی". آیا اطلاع دارید در این یکماهه که از پخش نخستین اعلامیه تان میگذرد؛ چه گروهها و شخصیتهای بیشتری برای پیوستن به کاروان صلح و آزادی اعلام آمادگی کرده اند؟

پرسش دوم درباره ی وجه امتیاز "کاروان صلح و آزادی است". احمدی نژاد رییس جمهور رژیم اسلامی اشغالگر ایران قرار است همزمان با گردهم آیی شما در روزهای 22 تا 24 سپتامبر به نیویورک بیاید. بدون آنکه بخواهم وارد جزییات شوید، به نظر شما آیا آزادیخواهان در موقعیتی هستند که علاوه بر شعارهای ضداحمدی، بتوانند اقدام چشمگیر و قانون پسند برای اخراج مفتضح رییس جمهور رژیم انجام دهند؟

پرسش بعدی در باره عنوان صلح در نام کاروان است. مگر جزء رژیم اشغالگر جمهوریت اسلامگرا که 30 سال است در حال جنگ با ملت ایران به سر میبرد، آیا جنگ دیگری هم در ایران جریان دارد یا در شرف وقوع است که کاروان سالاران به فکر مصالحه افتاده اند؟ شما خواهان کدام صلح یا پیشگیری و اتمام کدام جنگ هستید؟

امروز 27 شهریور ۲۵۶۸ ایرانی برابر با 18 سپتامبر ۲۰۰۹ به برنامه ی کانون بررسی و آینده نگری ایرانیان گوش میکنید. مهمان برنامه ی امروز آقای فرامرز فروزنده هستند

پرسش بعدی درباره ی سازماندهی کاروان است. نام کنگره همبستگی را در فهرست امضاء کنندگان دیدم. آیا این همان نهادی است که دکترنصر اصفهانی دبیرکلی آن را برعهده دارند؟ در همین رابطه بزرگترین چالش هماهنگی و تدارکاتی که کاروان صلح و آزادی تا امروز با آن روبرو بوده است کدام اند؟

پرسش بعدی درباره ی اصولی است که مدافعان حقوق بشر به آن پابندند و بنمایه ی آغاز و تداوم حرکت اعتراضی خود قرار میدهند. اگر به جای احمدی نژاد، مثلا آقای کروبی یا میرحسین موسوی به عنوان رییس جمهور رژیم به نیویورک میامد، در آنصورت شعارهای کاروان صلح و آزادی چه تفاوت هایی میتوانست داشته باشد؟

پرسش پایانی درباره دورنمای حرکات اعتراضی است که در سه ماهه گذشته با افت و خیز ادامه داشته است. آقای فروزنده به نظر شما در چه شرایطی میتوان 22 خرداد امسال را به 22 بهمن تبدیل کرد؟ یا اینکه به نظر شما این 22 خرداد هم سرنوشت آن 2 خرداد را خواهد یافت؟

برای تشویق هم میهنانی که صدای شما را بارها خواهند شنید، آیا مایلید در رابطه با برنامه روزهای 22 تا 24 سپتامبر پیام دیگری بیافزایید؟

برای شما تندرستی و برای آزادیخواهان آرزوی پیروزی دارم